.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جابجایی نهال بین استان‌ها ممنوع است
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هرگونه جابه‌جایی نهال بین استان‌ها، منوط به داشتن گواهی بهداشت نباتی و با هماهنگی حفظ نباتات استان مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است.

به گزارش شمال نیوز،عبدالرحمن زاغی امروز اظهار کرد: با توجه به فصل جابه‌جایی نهال‌ها و احداث باغ درختان میوه هسته‌دار و دانه‌دار در استان، لازم است باغداران برای پیشگیری از ورود عوامل خسارت‌زای قرنطینه‌ای و غیرقرنطینه‌ای مانند بیماری آتشک سیب و گلابی و گال باکتریایی طوقه و ریشه درختان میوه هسته‌دار توجه کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان نهال برای احداث باغ از تولیدکنندگان مجوز‌دار نهال در استان اقدام به خرید و غرس نهال در باغ خود کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: طبق دستورالعمل‌ قرنطینه جابه‌جایی نهال در کشور، هرگونه جابه‌جایی نهال بین استان‌ها، منوط به داشتن گواهی بهداشت نباتی و با هماهنگی حفظ نباتات استان مبدأ و مقصد امکان‌پذیر است.

این مسؤول در پایان گفت: در صورت مشاهده توزیع‌کنندگان نهال که بدون مجوز و داشتن گواهی قرنطینه اقدام به فروش و جابه‌جایی نهال بین استان‌ها می‌کنند گزارشات مربوطه به واحد حفظ نباتات در سازمان جهاد کشاورزی گزارش شود تا از طریق دستگاه‌های تعزیراتی و انتظامی جلوگیری به‌عمل آید./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.